Děti

Začínám tam, kde poradny končí

Jsem tu pro děti motivovaných rodičů, které jakýmkoli způsobem narážejí ve vzdělávacím systému či zažívají duševní nepohody. Cíl mé práce je samostatné spokojené dítě, které přebírá zodpovědnost za své prožívání i učení do svých rukou. Když se daří dětem, je spokojená celá rodina.

Od předškolního věku po mladé dospělé

Nabízím:

  • Dynamická diagnostika LPAD a prof. Tzuriela, celkové pedagogické vyšetření
  • konzultace pro klienty všech věkových kategorií i jejich rodinné příslušníky
  • péči o duševní zdraví dětí a dospívajících
  • rozvíjející programy pro děti a dospívající
  • podporu ve vzdělávání i výchově dětí ADHD (i bez oficiální diagnostiky)
  • odborné konzultace s pedagogy
  • vyhotovení zprávy z konzultace či zprávy o spolupráci.

Dynamická diagnostika LPAD a prof. Tzuriela, celkové pedagogické vyšetření

Na rozdíl od IQ a dalších testů standardních pedagogických poraden pracuji s komplexním (učebním) potenciálem – zjistím, co a jakou formou se dětem líp učí i jak pracovat s jejich slabšími místy, aby je nebrzdila.

Věnuji se i softskills jako jsou schopnosti organizovat si myšlenky a priority, rozhodnout se a hospodařit s časem.Věnuji se i softskills jako jsou schopnosti organizovat si myšlenky a priority, rozhodnout se a hospodařit s časem.

Dynamická diagnostika profesora Tzuriela a LPDA dynamická diagnostika jsou moderní metody, které se v ČR zabydlují přibližně od roku 2015. Umožňují otestovat a podpořit děti už od 4 let. PPP obvykle testují děti až od druhé třídy, když už zažily neúspěch v prvním roce školní docházky – a to je škoda, která se těžko napravuje.

Zjistěte, jaké metody a strategie pomohou dítěti udržet pozornost a učit se. Společně odemkneme jeho životní potenciál.

Dynamické testování je ideální pro děti i dospělé s projevy ADHD

Jak testování probíhá?

S dětmi pracuji podle jejich možností. U mladších dětí je vhodné rozdělit testování do 2 (nebo více) dní a pracovat v doprovodu rodiče

Krizová intervence a péče o duševní zdraví

  • Nepohody ve vztazích (v rodině, ve škole, mezi vrstevníky)
  • Úzkosti, strachy
  • Sebepoškozování 
  • Nadužívání internetu, sociálních sítí, počítačové hry
  • Výchovné obtíže

Děti a mladiství trpí vesměs podobnými psychickými problémy jako dospělí, přístup k jejich řešení je ale odlišný. Dospělý člověk má větší schopnost introspekce a sebereflexe, to znamená, že dokáže své myšlenky a pocity identifikovat a popsat. Mladiství klienti se ve svých emocích zpravidla nevyznají, jsou pro ně překvapující a o to méně snesitelné. Na nepříjemné psychické stavy reagují impulsivně. Mají přirozenou tendenci tyto stavy okamžitě vyřešit, přehlušit nebo před nimi utéct. Na úrovni pozorovatelného chování se tato strategie projevuje různými způsoby. Mladistvý se může začít všem emočním, stresorům vyhýbat. To se projevuje například sociální úzkostí, straněním se kolektivu a nadměrným strachem ze školy. Jindy je obranným mechanismem útěk do virtuálního světa, kompenzace neúnosných emocí přejídáním či naopak restrikcí v jídle, opakované sebepoškozování, nepochopitelné výbuchy agrese nebo abúzus návykových látek. 

Úspěšné dítě bez ohledu na známky

Je to jako v pohádkách. Všichni chceme být krásní, bohatí, zabít draka, získat království a báječnou partii. Nebo se aspoň nenechat upéct. Úplně nejvíc si tohle všechno ale přejeme pro své děti. Přání a naděje musí být aktivní veličiny. Učím děti učit se. Získají strategie, jak hledat řešení, i když se problém zdá zdánlivě nepřekonatelný. Zažívají úspěch a uvědomují si, že je to výsledek jejich práce, ne náhoda. Společná práce rozvíjí exekutivní i kognitivní funkce. Jak to dělám?

Metoda instrumentálního uvědomování

Metoda akceleruje myšlení, zvyšuje efektivitu učení, naučí pracovat s chybou, přinese radost a klid do aktivit. Vychází z Feuersteinova instrumentálního obohacování. Celý proces je prostoupen nehodnotícím přístupem ke studentovi/klientovi a vede k uvědomování si vzorců, ve kterých fungujeme, a možnostech změnit je. Metoda je mezinárodně uznávaná,  uplatňuje se při nápravě obtíží v učení, rozvíjení poznání a myšlení. Za složitým názvem se skrývají instrumenty – pracovní listy, které se skládají z mnoha typů úkolů. Samotná práce a vyplněný pracovní list instrumentu ale nejsou cílem. To, co na základě působení lektora malé i velké klienty obohacuje, jsou jeho vlastní zkušenosti a prožitek s procesu (zprostředkované učení). Dovolí si mít a vyslovit vlastní názor a respektovat názory ostatních. Naučí se zvládat vztahy. Naučí se učit se. Posílí svou sebedůvěru a školním světem sebejistě projdou do světa dospělého plnit si sny. Mají všechno a umí to použít. Není to škola, ale může to být báječná škola života.

Podpora rodičů

Připravuji rodiče na jednání se školou, aby dokázali za dítětem stát, když je to potřeba. Vyznám se v legislativě, ovládám odborné výrazy a mám mnoho let praxe ve speciální pedagogice, vedení školy i podpoře „domškoláků“. Pokud během kozultace zjistíme, že problémy souvisí s rodinným systémem, nabídnu rodičům individuální práci pro podporu rodičovských kompetencí.

Jak si cením své práce

Jednorázová/vstupní konzultace 45-60min800 Kč
Individuální náprava SPU, logopedická prevence, programy rozvoje, péče o duševní zdraví 30/60min400/800 Kč
Celkové pedagogické vyšetření dětí, dospívajících, dospělých3000 Kč
Dynamické vyšetření učebního potenciálu LPAD nebo Tzuriel (práce s klientem + zpráva + konzultace ke zprávě)7000 Kč
Vyhotovení zprávy z konzultace/ o spolupráci (po předchozí domluvě)500 Kč
  • Domluvené termíny setkání jsou závazné.
  • Pokud potřebujete setkání /konzultaci zrušit, je třeba tak učinit nejpozději do 20:00 předchozího dne (ideálně prostřednictvím SMS).
  • Bude-li setkání/konzultace zrušeno později, účtuji storno poplatek v plné výši.
  • Pokud dojde k pozdnímu zrušení vyšetření, účtuji storno poplatek ve výši 50 %.
  • Zprávy jsou určeny pro potřeby rodiny (např. komunikaci se školou, tvorbu plánu pedagogické podpory nebo IVP). Na základě zprávy však školy nemohou žádat o financování podpůrných opatření.
  • Mé služby jsou plně hrazeny klientem. Platbu je možné provést převodem na účet nebo v hotovosti.